سه‌شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 29, 2024
اجلاس مدیران

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین گودرزی گفت: اخلاق در معارف اسلامی همان عمل کردن به سفارش و سخنان معصومین است، اخلاق معارفی یعنی با دشمن اشداء و با مومنین رحماء باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین گودرزی مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی امروز در اجلاس مدیران مدارس علمیه این استان، اظهار داشت: اخلاق در معارف اسلامی همان عمل کردن به سفارش و سخنان معصومین است، اخلاق معارفی یعنی با دشمن اشداء و با مومنین رحماء باشد.

وی افزود: مباحث اخلاقی دارای اهمیت خاصی است در جامعه اسلامی مدیریت با مقوله اسلام ناب پیوند خورده و رنگ اخلاقی هم به آن اضافه شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف از آفرینش انسان سعادت بشری است، لذا مدیر با این خصوصیات می‌تواند تاثیرات فراوانی را با عنوان افعال و آثاری که از فعل مدیر به وجود می‌آید در جامعه داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گودرزی، خاطرنشان کرد: یک مدیر برای اخلاقی عمل کردن نیاز به نمادهای اخلاقی دارد، این نمادها در دین اسلام وجود دارد و می‌تواند چاره ساز بسیاری از مشکلات مدیریت که غالباً اخلاقیات است باشد.

وی تصریح کرد: در منظومه معرفت اسلامی، مدیریت بدون مسائل ارزشی و عنایت به مسائل اخلاقی در هیچ سازمان اسلامی معنایی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گودرزی، ابراز کرد: به مدیران توصیه می‌شود در معرفت اسلامی حتی الامکان ارکان اخلاقی را در حیطه وظایفشان به خوبی انجام دهند و از رهنمودهای پیشوایان دینی کمک بگیرند که بهترین مرجع سخنان معصومین است، چون آنها در راستای سعادت و هدف نهایی بشر توصیه‌هایی دارند که اگر بخواهیم مدیریت اسلامی که مدیریت حوزه‌های علمیه بخشی از آن محسوب می‌شود را در یک کلمه تبیین کنیم، می‌گوییم مدیریت اسلامی مدیریتی است که زمینه رشد انسان به سوی خدا را فراهم می‌کند.

وی بیان کرد :یک مدیر در جامعه اسلامی در واقع خادم آن جامعه است، اما برای اینکه بتواند راهبری و مدیریت کند باید ویژگی‌ها و شرایطی را در خود ایجاد یا تقویت نماید که تمام این اوصاف در روایات ما وارد شده، از جمله عدالت محوری، تقواگرایی، مردمداری، تغافل، چشم پوشی و اغماز در بعضی از موارد، پرهیز از شهوات و هواهای نفسانی، نظارت بر کادر اجرایی و داشتن برنامه‌های علمی و فرهنگی مناسب.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha